Yeşil Enerji Projemiz Hayata Geçirildi

Yeşil Enerji Projemiz Hayata Geçirildi

17.05.2019 726

 

VAN ÇALDIRAN OSMANLI ORTAOKULU´NDA

 YEŞİL ENERJİ PROJESİ HAYATA GEÇİRİLDİ

 

            Okulumuzda yenilenebilir enerji  kaynakları konusunda farkındalık yaratmak amacıyla rüzgar ve güneş enerjisinden oluşan bir sistemi çalışır duruma getirdik. Okulumuz Müzik öğretmeni Medet OĞUL´un uzun zamandır tasarı halinde olan projesi nihayet hayata geçirildi.

 

 17-05-2019












Böyle bir Projeye niçin ihtiyaç duyuldu


            Köy okulu olmamız sebebiyle elektrik kesintileri de hayatımızın bir parçası halinde gelmiş durumda. Ayrıca yeşil enerji ile doğa kirlenmiyor. Alternatif enerji kaynaklarına yönelmek kaçınılmaz hale geldi. Proje ile öğrencilerin ve velilerin yenilenebilir enerji konusunda bilinçlenmesi hedefleniyor. Bölge şartlarını düşünersek  bu proje belkide insanların hayatında bir dönüm noktası olacak.

                    

Bu proje okulda hangi amaçla kullanılacak

            Güneş enerjisi ile idari yazışmalar,kesintisiz internet bağlantısı, güvenlik kamera sistemi ,yazıcı ve fotokopi makinalarının aktif tutulması hedeflendi. Ayrıca ileride sistemin genişletilmesi durumunda bilişim  laboratuvarındaki bilgisayarların tamamıyla bu sistemle çalıştırılması hedeflenmekte. Rüzgar enerjisi ile  okulun dış aydınlatma sisteminin desteklenmesi hedeflenmektedir.

 

Bu proje ile ne kadar enerji tasarrufu sağlanmış olacak

%80 çalışma verimi ile ortalama 4500 watt güç depolaması sağlanmaktadır.

Sistem nasıl çalışıyor ve ne kadar güç üretiyor

            Solar Sistem(Güneş Enerjisi) 2 adet 165*100 güneş  paneli (270 watt) ile üretim sağlamaktadır. Üretilen enerji kablolar vasıtasıyla invertere(dönüştürücü) gelir ve buradan voltaj düzenlenerek 2 adet 100+100= 200 amperlik jel akülerde depolanıyor. Depolanan güç yine inverter vasıtasıyla 24 volttan 220 volta çıkartılarak cihazların çalıştırılması sağlanmaktadır.

Proje aşamalarında neler yapıldı

 17-05-201917-05-201917-05-201917-05-201917-05-201917-05-201917-05-201917-05-201917-05-2019